Wie is Daniëlle Egstorf

Graag wil ik mezelf aan je voorstellen.

Ondernemerschap, leren luisteren en (be)dienen

Op jonge leeftijd was ik al werkzaam als leidinggevende. Na diverse functies in de horeca, had ik met mijn broer een restaurant met 60 zitplaatsen overgenomen. Een goedlopend bedrijf met gemiddeld 15 tot 20 personen aan personeel. Het bezorgen van een gezellige avond, een luisterend oor en een goed diner gaven me altijd een voldaan gevoel. Het aansturen van medewerkers op 21-jarige leeftijd vond ik soms best pittig. Vooral bij medewerkers die een stuk ouder waren en het niet zo fijn vonden om te werken met iemand van 21 jaar. Toch is het gelukt om een gezellige, open sfeer te creëren waarin iedereen op de juiste plek datgene kon doen waar hij of zij goed in was. En dat merkte je aan de tevreden klanten die graag met de medewerkers in gesprek gingen. Op een gegeven moment vond ik de combinatie van een gezin en het werken van twaalf uur ’s middags tot tien uur ’s avonds, of nog later, niet meer passend. Na lang wikken en wegen besloot ik over te stappen naar het bedrijfsleven.

Wetskennis en informeren

Na een aantal tussenstops ben ik bij het UWV terecht gekomen. Daar informeerde en adviseerde ik werkgevers, leidinggevenden en HR-medewerkers  over alle wetten die het UWV uitvoert. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de WAZO, WAO/WIA, WW. Het UWV kon vanwege een reorganisatie geen zekerheid bieden. Ik besloot daarom te solliciteren bij een grote gemeente.



Trainen, leidinggevende

Bij deze gemeente was ik werkzaam van 2005 tot eind 2019. De laatste jaren heb ik met veel plezier de functie van leidinggevende bij Sociale Zaken vervuld. Samen met een team van 25 personen, begeleidden we 3000 bijstandsgerechtigden met een lange afstand tot de arbeidsmarkt naar het hoogst haalbare. Soms was dat zorg die geregeld moest worden, en soms konden we ze helpen aan een nieuwe stap in hun loopbaan.
Voordat ik leidinggevende werd van dit team, verzorgde ik op een activeringscentrum empowermenttrainingen, assertiviteitstrainingen en sollicitatietrainingen. Al deze ervaringen neem ik mee in mijn coaching. Als geen ander weet ik dat geen enkele ervaring of situatie hetzelfde is.

Doorontwikkeling

Tijdens mijn werk bij de gemeente heb ik mezelf bijgeschoold tot NLP (Neurolinguïstisch programmeren) Mastercoach, Timeline therapeut, Ademcoach, Familie- en organisatieopsteller.

ls leidinggevende zag ik dat veel mensen zonder plezier naar het werk kwamen, of dat de capaciteiten van sommigen niet goed werden benut. Dit raakte me en het was voor mij de aanleiding om een opleiding tot loopbaanadviseur / levenscoach te gaan volgen.

Als loopbaanadviseur maak ik onder andere gebruik van assessments waarmee persoonlijkheidskenmerken en (loopbaan)competenties heel uitgebreid getest worden. Daarnaast werk ik met de koerstechniek waarbij verschillende technieken zoals de biografie, kernkwadranten, levensontwerp en de elementenleer ingezet worden.

Karaktereigenschappen

Ik kan goed luisteren en ben objectief, behulpzaam, doel- en actiegericht, empathisch en geduldig. Daar waar nodig ben ik met respect naar de ander ook confronterend. Daarnaast ben ik creatief, zowel in denkwijze als met materialen. Mijn creativiteit gebruik ik dan ook zeker bij het coachen. Uitdagingen ga ik niet uit de weg. Ik daag mijn kandidaten dan ook  graag uit om samen met mij hun grenzen te verkennen en daar waar nodig te verleggen!

Ik heb de tools; durf jij de eerste stap te zetten?

Met alles wat ik van nature bezit, mijn levenservaring en intuïtie, en de opleidingen tot NLP-Mastercoach, familie- en organisatieopsteller en loopbaan-/ re-integratieadviseur en ademcoach, heb ik alle tools in huis om jou als leidinggevende te ondersteunen.

 

Denk hierbij aan vraagstukken voor jou persoonlijk, je medewerkers of team.

Wil je weten wat ik voor jou kan betekenen?


Vraag hier een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek aan:
 

 

Ik zorg voor wat lekkers, zorg jij voor de thee?

Met liefdevolle groet,